Waarom adverteren op KC Radio

 

Radioreclame zorgt voor 52% stijging in sitebezoek.

Onderzoek door RAB (2010) heeft aangetoond dat consumenten die naar radioreclame hebben geluisterd vaker de merknaam uit de radioreclame intypen bij online zoekgedrag. De gemiddelde stijging is maar liefst 52%.

Verkoopstijging van 50% mogelijk na radiocampagne.

Uit een een onderzoek van CAWI en ZenithOptimedia in 2013 bleek dat na een radiocampagne de sales voor Beaphar maar liefst met 50% groeide. Prijspromoties van het eigen merk hadden ook een dempende werking op de verkoop bij concurrenten.

Elke geïnvesteerde euro in radioreclame levert 1.30 euro op.

GFK onderzocht (2010) dat radioreclame een direct en duidelijk verkoopeffect heeft in verschillende branches. Elke geïnvesteerde euro levert direct 1.30 euro op.

Herhalingsaankoop en merkvoorkeur na spot 53% hoger.

Radio maakt het mogelijk voor retailers om in moeilijke tijden de concurrentie voor te blijven. Onderzoek van RAB (2009) toont aan dat onder radioluisteraars de de merkvoorkeur en herhalingsaankoop 53% hoger is.

Meer weten? Mail naar: sales@kcradio.nl of bel ons op: 06 31976336